1 Temmuz 2014 Salı

ŞIK BİR KURABİYE: ŞERBETLİ İNCİRLİ VE HURMALI

Ramazan geldi, mutfaklara şenlik geldi :)

Bugün vereceğm kurabiye tarifi de sofralarınızın şenliğine katkıda bulunacak enfes bir kurabiye... İftar sonrasında tatlı olarak çekinmeden yapabilirsiniz çünkü iç dolgu malzemelerinin güzelliği ve hafif şerbetiyle oldukça gözde bir tatlı.

Hani bayan günleri vardır; şöyle herkesin marifetlerini döktürdüğü, hanımların birbirinden tarif aldığı, masadakiler bitse de muhabbetin bitmediği günler....
Bizim de öyle bir günümüz vardı. Gerçi bizim günümüz oldukça mütevazi sofralar eşliğinde, 'üç çeşit' sınırlamasının olduğu ev sahibini çok da yormayan günlerdi...
İşte o günlerden birinde yapmıştım ben bu kurabiyeyi de, iki tane mutfak kurdu misafirim tarifini isteyince pek bi mutlu olmuştum :)
Bu tarz davetlerde artık eskisi kadar heyecanlanmasam da, böyle tecrübeli misafirlerimden tam not almak, onlara 'ne güzel ne değişik birşeymiş' dedirtmek elbette mutlu ediyor beni.

Zaten bu kurabiyenin kaynağı sağlam bir kere. Mutfağından çok yemek yediğim ve her defasında hayranlıkla kendisine teşekkür ettiğim Ayşe ablamın bloğundan aldım kendisini.


Daha fazla uzatmadan tarife geçelim mi?





HURMALI İNCİRLİ KURABİYE

Malzemeler:

-1 paket margarin (ben tereyağı kullandım)
-1 su bardagi pudra sekeri
-1 yumurta aki
-1 cay bardagi sivi yag
-1 paket kabartma tozu
-Alabildigi kadar un (yakasik 4 su bardagi aldı benim hamurum)

İç Malzemeleri:

-7 incir
-10 hurma (çekirdekleri çıkarılmış)
-Yarim su bardagi iri dövülmüş ceviz
 Malzemelerin hepsini doğrayıp karıştırın...

Şerbet Malzemeleri

-1 su bardagi su
-1 su bardagi seker
-Çeyrek limonun suyu

Tüm malzemeleri kaynatın, yoğun kıvamlı bir şerbet elde ettikten sonra şerbeti soğutun.

Üzeri için 1 su bardagi hindistan cevizi

Yapılışı:

-Öncelikle şerbeti yapın soğusun.



-Yumuşatılmış tereyağı/margarini hamuru hazırlayacağınız kaba koyun, sıvıyağ, şeker ve yumurta akını ekleyip karıştırın.
-Unu ve kabartma tozunu ekleyip yumuşak kıvamlı bir hamur elde edin. Hamurun kıvamı rulo yapılabilecek kıvamda ama yumuşak olsun.
-Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın.
-Elinizle bardak altı genişliğinde genişletin.
-Bir köşesine iç malzemeleri enine koyun. (Ben kolay rulo yapabileceğim kadar ama bolca koydum malzemeyi.)
-Nazikçe, parmak uçlarınızla hamuru çatlatmadan rolu yapın.
-İki ucu ay çöreği gibi birbirine yaklaştırın.
-İç malzemelriniz hamurun üstünde kalırsa kurur demiş Ayşe ablacım.
-Müstakbel kurabiyelerimizi tepsiye dizin.
-Hafif kızarınca fırından çıkarın ve 10 dakika kadar soğumasını bekleyin.
-Daha fazla soğumadan kurabiyeleri tek tek soğuk şerbete daldırın ve hindistan cevizine bulayın.
-Servise hazır olan şık kurabşyelerinizi tabağa dizin ve çok güzel bir kurabiye yapmış olmanın mutluluğunu yaşayın:))

Afiyet olsun....

4 yorum: