16 Ocak 2014 Perşembe

En Kolay Tavuk Nugget

Bu tarifi Oktay Ustadan öğrenmiştim.

Bir keresinde ani gelen arkadaşlarımıza karşı sevimli bir menu oluşturabilmiş olmama sebep olduğu için ayrı bir sempati duyuyorum kendisine:)

Acayip çabuk pişiyor çünkü... Elimde tavuk eti olsa ve acelem varsa hemen bunu yaparım. Tava başında beklemeyi hiç sevmediğimden tam bana göre bir tarif bu.

Çocuklar için de ideal... Özellikle tavuk eti yemeyen çocuklar tavuğun bu halini genelde seviyorlar. İnsan bazen ne yedireceğini şaşırıyor ya çocuklarına. İşte o zamanlarda bu tarifi deneyebilirsiniz.

Ben bizim bücüre çekici gelsin diye her nuggete renkli kürdan batırdım ama tabi normalde gerek yok.

Yanında marul salatası ve pilavla çok güzel bir menü oldu. Tabi bir de, benim sofralarımın vazgeçilmezi yoğurtla.... Çatalı önce tavuklara sonra yoğurduma batırmak benim için ayrı bir zevkti.

Bu arada, normalde tavuk nuggetin haşlayarak ya da rondoda çektirerek yapılanı da var ama ben Oktay Ustadan böyle öğrenmiştim ve çok şüpheli yaklaşmış olsam da, haşlamadan ya da çektirmeden de içi gayet pişiyor... Bu şekilde çok kolay oluyor yapımı. Kolay ve hızlı!
Zaten Oktay Usta sağolsun beni hiç hüsrana uğratmadı:)




Eğer denemek isterseniz tavuk nugget için;

Malzemeler:

-Üç adet tavuk göğsü
-1 su bardağından az uz
-1 su bardağı galeta unu
-2 yumurta
-Kızartmak için sıvıyağ
-Tuz, karabiber

Un,yumurta ve galeta miktarına gerektiğinde ilave yapabilirsiniz. Başlangıçta çok koymayın tabaklara ki israf olmasın...



Yapılışı:

-Tavukları parmaktan küçük, kuşbaşından büyük doğrayın.
-Damak tadınıza göre tuz ve karabiber ekleyip harmanlayın.
-Tavukları önce una, sonra yumurtaya, en son da galetaya bulayın.
-Kızgın sıvıyağda rengi kızarana kadar kızartın.

Pek yağ çekmiyor ama isterseniz kağıt havluda yağını çektirebilirsiniz.

İnşallah dener ve seversiniz.

Afiyet olsun:))

4 yorum:

  1. cok pratık olmus kurdanlarda cok sırınler oktay ustayı bende her gun seyrederım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. Süpeeeer..bende bugün için tavuk çıkartmıştım..aramızda kalsın ben corn flakes^de yani mısır gevreğide koyuyorum un harcına..süper kıtır çıtır oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeeet... Harika fikir eminim o zaman daha guzel olur.
      Agiz tadiyla, guzel guzel yiyin insallah:)

      Sil