22 Aralık 2013 Pazar

KURU YABAN MERSİNLİ HARİKA BİR EKMEK

Türkiye'de nasıl bilmiyorm ama Amerika'da ekmek yapma makinası Türkler arasında oldukça yaygın. Oldukça güzel ekmekler var tabi ama belki de yakınlarda fırın bulamamaktan, ekmek için bile kocaman marketlere gitme zorunluluğu olduğundan, belki de içeriğine güvenmediğinden, birçok bayan ekmeğini kendi yapıyor. Evet, ben de onlardanım...

Bu ekmek de benim makinamda yapmayı en sevdiğim ekmeklerden birisi. Tadı gerçekten harika oluyor, genelde kapış kapış gidiyor. Misafir ekmeğimdir aynı zamanda... Tabi yanında yeteri kadar ekmek alternatifi birşeyler varsa. Çünkü yeteri kadar büyük değil bu ekmek...

Çocuklar için de müthiş. İçinde pekmez, yumurta ve kuru yaban mersini var. Kuru yaban mersinini yerine üzüm de koyabilirsiniz. Ya da hiçbirşey koymayadabilirsiniz...



Kesinlikle denemenizi tavsiye ederek tarife geçiyorum.
Malzemeler:

-1,5 bardak (cup) ekmek unu ( beyaz un )
- 1 bardak tam buğday unu
- 2 tatlı kaşığı kuru maya
- 1 çorba kaşığı tereyağı (tepeleme ve yumuşak olacak)
- Yarım tatlı kaşığı tuz 
- 1 yumurta sarısı
- 1 yemek kaşığı pekmez
- 1 bardak su (oda sıcaklığında)
- 2 yemek kaşığı kuru yaban mersini ( kuru üzüm de olur)

Makinamızın haznesine suyu, pekmezi ve yumurta sarısını koyuyoruz. Üzerine (ilk bardağını suyun üzerine serpiştirerek) unu ilave ediyoruz. Tuzu, tereyağı ekliyoruz ve ortaya küçük bir havuz açıp içine mayayı koyuyoruz. 

Cramberry leri isterseniz ek malzeme sinyalinden sonra ekleyin ama ben ileri programda çalıştırdığım için malzemelerin hepsini bir koyuyorum.

Küçük, tatlı ekmek programında, istediğimiz kabuk rengiyle (ben açık seçiyorum) ayarlamamızı da yaptıktan sonra programı başlatıyoruz. 

Pişince kapağını açmadan 5 dk kadar bekliyoruz, çıkarttığımız ekmeği en az yarım saat bekletiyoruz ki keserken hamurlaşmasın....


Elde yapak için de;
Unu, tuzu, pekmezi yoğurma kabınızda karıştırın. Yumurta sarısınız, yumuşak tereyağını, oda sıcaklığındaki suyu ilave ederekten hamuru yumuşak kıvama gelene kadar yoğurun.
Hamuru bir beze haline getirip iki katına çıkana kadar mayalandırın.
Kuru yaban mersinlerini ekleyip karılşana kadar birazcık daha yoğurun.
Kalınca bir baton haline getirdiğiniz hamuru uygun laıba yerleştirip, önceden ısıttığınız 200 derece fırında 25 dk kadar pişirin.
Afiyet olsun, ağzınızın tadı bol olsun...



Kaynak: 40 Firin Ekmek

4 yorum:

  1. burda da cok kulanıyorlar bende dusunuyorum almayı evde dğal yapmak gıbısı varmı ıcınde ne olduğunu bılırsın ve cok ceşıtlendırmek mumkun elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tavsiye ederim hamur yo[urmak '.'n de olduk.a yardimci oluyor...

      Sil
  2. bugün arkadaşım ikram etti merak ettim araştırdım. çok lezzetli özellikle çayla birlikte çok keyifli gidiyor. teşekkürler.

    YanıtlaSil