13 Kasım 2013 Çarşamba

TAVUK SALATASI

Evliliğimin ilk yıllarında, yemek yapmaya dair neredeyse hiçbirşey bilmiyordum ve sanırım birçok yeni evli gibi Portakal Ağacının müthiş yardımını gördüm. Hatice Hanım'a ne kadar teşekkür etsem az...

İnsan bir işin acemisiye her na kadar yapacağı iş zor gelse de, bence hissettiği heyecan olayı daha kaliteli hale getiriyor. Yeni birşeyler denemek, eğer güzel olduysa 'bu süper olmuş' diye küçük bir cümle kurmak insanı ne kadar da mutlu ediyor... Ve bir dahaki deneme eğlenceli hale geliyor...

İşte aşağıda tarifini vereceğim bu enfes salata benim Portakal Ağacından öğrendiğim, defalarca yaptığım ve her defasında da çok beğenilen salatam..

Açıkçası lezzetinin güzel olmasının yanı sıra, malzeme zenginliğinden midir bilmem hep lezzetli ve risksiz oluşu bu salatayı favoriler listemin ilk sıralarına taşımıştı o zamanlar, hala da listede....

Ben mayonezin tadını çok sevsem de, sağlık yönünden aşırı tüketmeyi sevmediğim için tarif listesindeki mayonezi azaltıp yerine biraz daha fazla yoğurt koyuyorum...

Malzemeler

-1 adet haşlanmış tavuk göğsü
-2  havuç
-1 salatalık (ben 2 tane doğradım)
- 2-3 dal taze soğan (ben taze soğanı sevmediğim için koymadım)
-2 adet sivribiber
-2 diş sarımsak (bu da isteğe bağlı)
-1/3 kase  yoğurt
-2/3 kase mayonez
-yarım demet dereotu
-tuz
-karabiber
-pulbiber

Hazırlanması
 
-Haşlanmış tavuk göğsünü derisinden ayırarak iyice didikleyin. Tuz ve baharatlarla karıştırın
-Sebzeleri yıkayıp ayıklayarak küçük küçük doğrayın.
-Salatalığın kabuğunu kalınca soyarak kullanın. 
-Hepsini karıştırıp 1 çay bardağı kadarını ayırın. 
-Kalanı tavukla karıştırın.
-Mayonezle yoğurdu çırpın. 
-Karışımı tavuk ve sebzelerle birleştirip iyice harmanlayın.
-Bunu bir tabağa yayın.
-Üzerini ayırdığınız sebze karışımı ile süsleyin.

Afiyet şifa olsun:)))




2 yorum: