21 Ekim 2013 Pazartesi

FIRINDA KIYMALI MANTAR

Herkese Merhabalar,

Bayramı bitirmiş olmanın verdiği hüznü yaşarken, diğer taraftan da parmaklarınızı yalayacağınız bir tarif verecek olmanın mutluluğunu yaşıyorum:) (parmak yalamak da nasıl bir deyimse artık:))
 
Şimdi herkes memleketinden dönmüş hayata kaldıkları yerden devam etmenin telaşına düşmüştür güzel ülkemde.
Hele uzaklarda okuyan öğrenciler için daha bir zor olur geri dönüşler... En azından benim için öyle olurdu. Gelirken koşar adım çıktığı otobüs merdivenlerine dönüşte basası gelmez insanın...

Şimdiyse memleketimden uzakta, bayramın birinci gününün bile tatil olmadığı bir ülkede geçirdik bayramı...
Allahtan dostlarımız var da, kendimizce yaşadık yaşattık işte bayramı...

Neyse azıcık hüzün koklattıktan sonra size, güzel tarifimize geçelim. Ben evde mantar varsa çok büyük ihtimalle patatesli mantar yemeği yaparım. Çok basit ve ailece çok sevdiğimizden sanırım... Bu sefer mantarla ne yapsam diye düşünürken, Oktay ustanın sitesinde bu tarifi buldum. Kesinlikle tavsiye ediyorum....
Malzemelerin miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler:

3 patates
300 gr. kıyma
1 pk. mantar
2 domates
2 yeşil biber
2 kırmızı biber
1 soğan
sıvıyağ
tuz
karabiber

BEŞAMEL SOSU İÇİN:
2 su b. süt
1 çorba k. un
sıvıyağ
tuz
karabiber

ÜZERİ İÇİN:
kaşar peyniri

Yapılışı:

-Patatesleri kızgın yağda tam olmasa da tama yakın kızartın ve fırın tepsisine dizin.

(Bende şöyle bir fobi var; eğer patatesleri yarı kızartmadan fırına verirsem patatesler tam pişmez ve bu yemek çok uğraştırıcı bir hale gelir o yüzden hiç strese girme önce az kızart diye düşünürüm hep ama Oktay Usta patates ve biberleri fırına önceden vermiş.)

-Az yağda sırasıyla soğanı, ince doğradığınız mantarları ve halka şeklinde doğradığınız biberleri soteleyin. En son kıymayı da ilave edin.

-Tuzunu ve karabiberini attıktan sonra kavrulunca altını kapatın.

Başemel sos için de;

-Yağı biraz kızdırın. (hep tereyağla yapardım ama oktay usta sıvıyağ demiş ben de öyle yaptım çok fark göremedim.)

-Unu az kokusu gelene kadar kavurun.

-Sütü de azar azar bir tarafdan çırpıcıyla sürekli karıştıraraktan ekleyin ve kıvamı akıcı bir sos elde edin.

-Fırın tepsisine patatesleri zaten dizmiştik üzerine domatesleri ince dilimleyin, kıymalı karışımı, başemel sosu ve üzerine kaşar rendesi ilave ettikten sonra fırına verin.

-Kaşar kızarana kadar fırında tutun ve afiyetle yiyin...



Allah ağzımızın tadını hiç bozmasın;)

İnşalalh dener ve beğenirsiniz...

4 yorum: