26 Haziran 2013 Çarşamba

Nursevince Lezzetler'e Sorduk:) ve Bostan Kebabı Tarifi

İlk tarif olarak ne koysam diye düşündüm durdum.
Özel birşeyler olsun istedim ama malesef vakti çok bol olan bir insan değilim o sebepten, daha beklesem bir türlü Bismillah diyemeyecektim ben de bari eldeki malzeme ve vakitle ne yapabilirsem onu koyayım dedim ve ilk tarif bostan kebabı oldu.
Bu da küçümsenecek bir yemek sayılmaz hani...
Bir kere patlıcan kıyma kombinasyonu var ki, bizim damak tadımıza göre bu ikili bir araya geldi mi ortaya illa ki güzel bir yemek çıkar.

Tarifi listedeki hangi güzel siteden alsam diye küçük bir araştırma yaptım ve en son Nursevınce Lezzetler'de karar kıldım. Tarifin aslı için tıklamanız yeterli. Benim yaptığım haline geçmeden önce bu güzel yemek sitesinden biraz bahsedelim mi?  Nursevince Lezzetler yemek sitesi, oldukça doyurucu bir site. Doyurucu kelimesini hem mecaz hem de gerçek anlamıyla kullandım:) Oldukça çeşitli kategorileri ve tecrübesini konuşturduğu güzel bir tarif arşivi var.

Ben kendisinden bu post için izin isterken birkaç soruma cevap vermesini istedim, o da sağolsun kırmadı, sorularıma cevap verdi.


Yaptığımız ankette Nursevin Hanım'a sorduk; :)

-Sitenizde en iddialı olduğunuz kategori hangisi?

-Hamur işleri, poğaçalar, tatlılar. Zaten iddialı olmadığım tarifi paylaşmıyorum ki. Sadece iddialı olmadığım pastalardır.  (Ben pastalarına da baktım, bence tevazu  yapıyor:))

-Bloğunuza gelen ziyaretçilere 'bunu illa ki denemelisiniz' dediğiniz bir tarif var mı?

-Milföy tadında bir poğaçam var, onu kesinlikle denemeliler. (Linki burda, ben inceledim bundan sonra yapacağım ilk poğaçayı bu şekilde yapmayı düşünüyorum.)

-Bir yemek bloğunu açtığınızda dikkatinizi ilk çeken şey ne oluyor?

-Fotoğraflar dikkatimi ilk çekenler...

-Sizce bir yemek sitesinin olmazsa olmazı nedir?

-Tariflerin anlaşılır ve detaylı olması, hiç bilmeyenlere de hitap etmesi.

- Sizce mutfakta tecrübe mi önemli, heyecan mı?

- Mutfak tecrübesi çok önemli.. Ben hala öğreniyorum. bunun hiç biteceği yok.

Kendisine sorularıma cevap verdiği için çok teşekkür ediyor ve bostan kebabının malzemelerine geçiyorum.


 Bostan kebabı için malzemeler:

 -1 ya da 2 adet bostan patlıcan
- 200 gr kadar kıyma
- 1 sivri biber
- 1 soğan
- Domates salçası
-2 çorba kaşığı yoğurt
 Köfte için de;
-1 yumurta
-1 soğan
-Bayat ekmek
-Maydanoz
-İstediğiniz ölçülerde tuz, karabiber, kimyon, kırmızı biber
-Üstüne kaşar peyniri

Yapılışı:

Öncelikle köfteyi yoğuralım ki, biz diğer işlemlerle ilgilenirken köftemiz dinlensin.
Bunun için de ben kıyma hariç tüm malzemeyi yoğurdum.Bayat ekmek ufaklarını ilk başta iki kaşık kadar atıp kıymayı da ekledim, sonra kıvam için birkaç kaşık daha ufalanmış ekmek ilave ettim ve iyice yoğurdum.

Sonra;

Patlıcanları alacalı soyıp bir parmak kalınlığında dilimledim ve tuzlu suda ıslattım. Nursevin Hanımın önerisiyle de üstüne tabak koydum ki patlıcanlar yukarı çıkamadılar.
Soğanları halka halka doğradım,
Domatesleri de ince halkalar halinde doğradım.
Biberleri de halka şeklinde doğradım.
Patlıcanların suyunu süzdürdükten sonra, sularını kağıt havluyla aldırdım ve kızgın yağda tek taraflı kızarttım.
Fırın tepsisine patlıcanı, patlıcan büyüklüğüne göre ayarladığım köfteyi, soğanı, domatesi, biberi üst üste dizdim.
Fırınımı en yüksek dereceye getirip çalıştırmaya başladım.

Bu esnada da,

Salça ve yoğurdu çırpıp içine yarım su bardağı kadar su ilave ettikten sonra tepsimin üzerine gezdirdim ve fırına gönderdim.
Kaynamaya başlayınca çıkarıp üzerine rende kaşar serptim ( yemek zamanı yakın değilse bu işlemi yemeği ısıtmak için fırına koyduğunuzda yapın. ) ve dereceyi 200 dereceye getirip yemeğimi pişirdim.

Küçücük bir not: Benim evde çürümek üzere olan iki kabağım vardı ben onları da boyuna dilimleyip ikiye böldüm ve azıcık kızartıp patlıcan niyetine kullandım, onlar da çok lezzetliydi :))

Herkese afiyet, şifa olsun inşallah.
Nursevin Hanım'a tekrar teşekkürler, eline sağlık, kesesine,sofrasına  da bereket olsun:))





Ayrıca diğer köfteli yemek tarifleri için burayı tıklayabilirsiniz.

Benim bir de şöyle bir planım var, sağ tarafa kategori olarak yemek isimleri de eklemek istiyorum. Eğer sizin de sitenizde bostan kebabı varsa linkini bu postun altına yorum olarak gönderin, beş linkolursa yeni bir post yayınlayıp yana kategori açalım ve buraya da şöyle bir not düşelim:
Diğer bostan kebabı tariflerini görmek için burayı tıklayın.
Ne dersiniz? :))

8 yorum:

  1. elıne sağlık cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  2. çOK TEŞEKKÜR EDERİM. Kübra hanım. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. merhaba.mesajınızı aldım.en kısa zamanda döneceğim.bu arada ellerinize sağlık.nefis görünüyor.Mail adresim y.sule85@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık çok hoş bir görüntüsü bar. Bu arada blogunuzu takibe aldım. Görüşmek üzere sevgilerimle....

    YanıtlaSil